Aktualności

Zespół NOWE LOTKO na XXIII Międzynarodowym Festiwalu Muzyki i Tańca Ludowego „DURRES FEST” w Albanii

Co tu dużo mówić – cudnie było! Nasza przygoda - podróż wraz z pobytem w Durres - trwała prawie 9 dni. Przejechaliśmy Czechy, Słowację, Węgry, Chorwację, Czarnogórę, Słowenię i Austrię, w drodze na Festiwal zwiedziliśmy Zadar, tu spędziliśmy też noc. W  drodze powrotnej zwiedziliśmy Wiedeń i odpoczęliśmy na noclegu.

Podróż, choć bardzo długa (1900 km w jedną stronę) nie dłużyła się, przez większą część drogi jechaliśmy przepięknym wybrzeżem Adriatyku. Przejechaliśmy przez niezwykły most łączący dwie części Chorwacji, musieliśmy też naszym autobusem wjechać dwukrotnie na prom i przebyć nim część trasy. Naszym celem było miasto Durres, gdzie w ramach WOFA (World Festival Association) po raz XXIII odbywał się Międzynarodowy Festiwal Muzyki i Tańca Ludowego „DURRES FEST”.

Zakwaterowani byliśmy w pięknym kurorcie Kolaveri w Golem koło Durres, tu wypoczywaliśmy i świetnie się bawiliśmy. Nie było to trudne – do pięknej plaży i ciepłego Adriatyku mieliśmy 200 metrów, a w kurorcie mieliśmy do dyspozycji 3 baseny kąpielowe.

Przede wszystkim jednak, wzięliśmy udział w Festiwalu! Oprócz nas wystąpiły Zespoły z Węgier, Łotwy, Wielkiej Brytanii, Ukrainy, Rumunii, Bośni i Hercegowiny, Serbii, Polski i Albanii. Oklaskiwała nas bardzo liczna publiczność, miłym przeżyciem był też barwny korowód, gdzie nasz Zespół i nasza Kapela Dudziarska wzbudzała wielkie zainteresowanie widzów, fotografów i mediów. Festiwal nie miał charakteru konkursowego. Był radosnym, międzynarodowym spotkaniem pasjonatów tradycyjnych tańców i muzyki.

Udział w Festiwalu był dla nas ważnym przeżyciem. Godnie zaprezentowaliśmy nasz Bukówiec, Gminę Włoszakowice i Polskę.

Pragniemy gorąco podziękować wszystkim, dzięki którym nasz wyjazd mógł się odbyć i przebiegał tak radośnie i bezpiecznie:

• Gminie Włoszakowice i Wójtowi Gminy p. Markowi Wąsowiczowi
  • Firmie HERMES z Włoszakowic
  • Bankowi Spółdzielczemu we Włoszakowicach
  • Nadleśnictwu Włoszakowice
  • Firmie Werner Kenkel
  • Naszym opiekunom, instruktorom, rodzicom, w szczególności:

Zofii Dragan, Michałowi Umławskiemu, Barbarze Dragan, Agnieszce Szymaniak, Antoniemu Samol, Annie Zając, Martynie Jakubowskiej, Urszuli Raszewskiej, Krzysztofowi Maćkowiakowi, Karinie Mierzyńskiej

• Igorowi Poniżemu i Magdalenie Samol za piękną prezentację flagi i loga na naszych występach
  • Sympatycznym kierowcom z firmy Przewozy Krajowe i Zagraniczne z Kościana
  • Specjalne podziękowania dla naszej Kapeli Dudziarskiej: Wojtka Umławskiego, Zosi Szymaniak, Adama Samola, Natana Kaźmierczaka i Wiktora Mierzyńskiego. Jesteśmy z Was dumni!

DZIĘKUJEMY ORGANIZATOROM FESTIWALU ZA ZAPROSZENIE I WSPANIAŁĄ GOŚCINĘ!

Ps.: Pewnego dnia na wieczornym spacerze spotkaliśmy … trzech Bukówczan! Przyjechali do Albanii i mieszkali w sąsiednim hotelu…